بررسی برخی از روشهای آموزش حقوق بشر

نویسنده

دانش آموخته کارشناسی ارشد حقوق بشر دانشگاه تهران

چکیده

هزاره سوم میلادی در شرایطی آغاز شده است که جامعه جهانی همچنان باچالش‌هایی جدی در زمینه دستیابی به صلح و امنیت بین‌المللی رو به رو است. موارد متعدد نقض حقوق بشر موجب شده است که دولتهای جهان به فکر یافتن راه‌حلی به‌منظور جلوگیری از وقوع چنین پیشامدهایی باشند.
ماده 55 منشور سازمان ملل متحد احترام به حقوق بشر و آزادی‌های اساسی را مبنای تحقق صلح و امنیت در جهان معرفی می‌کند. یکی از بهترین راههای ترویج حقوق بشر و احترام به آزادی‌های اساسی، درونی ساختن و نهادینه کردن ارزشها و اصول حقوق بشر است که به‌منظور تحقق یافتن آن آموزش حقوق بشر ضروری می‌باشد و برای مؤثرتر ساختن این آموزش‌ها نیازمند شناخت و بررسی شیوه‌ها و روش‌های آموزشی هستیم که بتواند ما را در رسیدن به این هدف یاری رساند.
این مقاله در نظر دارد به بررسی فرایند آموزش حقوق بشر و روش‌های آموزشی نوینی که در این زمینه توصیه شده است بپردازد.
 

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

A Study of Some Methods of Human Rights Education

نویسنده [English]

  • Fariba Navab Daneshmand
چکیده [English]

The third millennium has begun while the international society is yet encountered with serious challenges regarding the achievement of international peace and Security. As a consequence of the occurrence of frequent breaches of the human rights, most of the states now perceive the necessity of a solution, which would prevent the recurrence of such events.
One appropriate way to approach the problem seems to be the institutionalization, internalization, universalization and promotion of the human rights culture among societies, through human rights education. Achieving a proper human rights education requires study and consideration of the methods, means, instructors, and the learners in this process.